مديرکل توسعه صادرات کالاخبر داد:
ایجاد برند ملی زعفران و خرما، تا پایان سال

یزدفردا "سرویس خبر"مدیرکل توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران از تهیه برند ملی زعفران و خرما تا پایان سال جاری خبر داد؛برآورد می‌شود که حدود 30 الی 40 شرکت فعال صادراتی در بخش زعفران و خرما بتوانند برند ملی را دریافت کنند؛با این اقدام به دنبال آن هستیم که محصول زعفران کشور با برند ایرانی به بازارهای خارجی عرضه شود

مدیرکل توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران از تهیه برند ملی زعفران و خرما تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بازرگانی (شابا)،مهرداد جلالی‌پور، مدیرکل توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران ، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه برندسازی پرداخت و بیان کرد: با توجه به اهمیت برند (نشان تجاری) در راستای نظم بخشی و کیفی‌سازی بازار، ثبات و ماندگاری محصول در بازارهای داخلی و خارجی، رعایت حقوق مصرف‌کننده و ...، کارگروهی در مرداد ماه سال جاری با مسوولیت سازمان توسعه تجارت تشکیل شد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان برخی دستگاهها نظیر وزارت دادگستری، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، اتاق بازرگانی و ...، در کارگروه مذکور، گفت: اهداف کارگروه در قالب چهار حوزه؛ سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی و همچنین اجرای برنامه‌های راهبردی شکل گرفت که این اهداف با برگزاری جلسات مستمر دنبال می‌شود.

جلالی‌پور با اشاره به اینکه بحث برندسازی در حوزه برخی محصولات خاص (عمدتاً محصولات قرار گرفته در سبد صادراتی کشور) مانند زعفران، پسته، خاویار، خرما، فرش و ... مطرح است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری پیگیری می‌شود، تدوین ساز‌و‌کارهای لازم برای ایجاد برند زعفران و خرما است. براین اساس اقدامات لازم بمنظور ثبت اولیه برند این محصولات در بازارهای هدف اصلی دنبال می‌شود.

وی این طرح را فاز نخست برنامه‌های کارگروه عنوان کرد و ادامه داد: با این اقدام به دنبال آن هستیم که محصول زعفران کشور با برند ایرانی به بازارهای خارجی عرضه شود. می‌توان اینگونه مطرح کرد که هر بنگاه دارای یک برند خاص خود است اما تمامی بنگاهها نمی‌توانند برند ملی را داشته باشند.

به گفته مدیر کل توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت، بنگاههایی که از نظر سازو‌کارهای تجاری مورد تایید باشند می‌توانند برند ملی را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری برند ملی زعفران و خرما تهیه خواهد شد.

جلالی‌پور اضافه کرد: داشتن برند ملی تداعی‌کننده خالص بودن محصول، وابستگی کامل آن به ایران و جعلی نبودن کالا خواهد بود. از سوی دیگر برخورداری از این رکن در حوزه تبلیغات بنگاهها بسیار تاثیر‌گذار است.

وی‌، خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود که حدود 30 الی 40 شرکت فعال صادراتی در بخش زعفران و خرما بتوانند برند ملی را دریافت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا